Intro

9:12 AM 0 Comments


Assalamualaikum,

Saya Balyan Adha sebagaimana anda dapat lihat gambar saya disebelah semasa graduasi di Uitm Pulau Pinang berumur 26 tahun. Sekarang mula berjinak-jinak nak mendalami ilmu bisnes sama ada fizikal ataupun melalui internet. Sebenarnya banyak mentor atau tempat mencari ilmu ada di sekeliling kita sebagai contoh di malaysia kita ada Azizan Osman selaku pakar marketing kita ada Irfan Khairi selaku pakar internet business, luar negara pula kita ada Robin Sharma, Tony Robbin, Richard Brandson selaku pakar kewangan dan motivasi, cuma keinginan untuk belajar dan mendalami ilmu bisnes tu teramat penting bagi setiap individu bagi tujuan utama untuk menambah nilai hidup diri sendiri mahupon orang sekeliling kita selain bagi meningkatkan kewangan masing-masing.

Berbalik kepada intro, mengapa saya petik Intersty ? Ini adalah kombinasi antara "Internet" dan "Style". Internet merupakan alam maya yang di cipta oleh manusia untuk berhubung diantara satu sama lain dimana dimensi nya tidak mempunyai jarak, sebagai contoh kita boleh berhubung dgn org luar negara melaui platform disediakan di internet seperti Facebook, Blog dan lain2 dengan hanya menerusi komputer dan smartphone."Style" pula merupakan gaya interaksi di dunia maya ini juga berbeza bagi setiap insan, ada yang suka kan hiburan, infomasi terkini, fashion, motivasi dan macam2 lagi. Bagi saya pula gaya penulisan saya ini lebih kepada info berguna yang boleh saya kupas daripada Internet ini khas ditujukan oleh anda supaya dapat membantu menambah nilai hidup anda dan juga meraka sekeliling anda.

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 comments: